הגברת קליטה סלולרית

מגבר קליטה סלולרית

בואו ללמוד על הגברת קליטה סלולרית, על קרינה ותדרים, ואיך תסדרו לעצמכם מגבר קליטה בלי לקרוע את הכיס.

רק חשוב לנו לומר לכם: שכרגע משרד התקשורת אינו מאשר יבוא מגברים סלולריים, עשו כהבנתכם..

אחד הדברים שמקשים עלינו ביום יום, זהו חוסר בקליטה סלולרית (כמובן שלא שכחתי את ענין הבטריה.. אבל לא נעסוק בכך היום), אפשר להשתגע מלראות את הוואטסאפ לא נשלח..

עוד יותר קשה, אם במקום המגורים שלכם אין קליטה. רק שימו לב אנחנו לא מדברים על מקרה שיש בעיה אזורית, אז תצטרכו לחפש רשת סלולארית שהפריסה שלה באזורכם טובה יותר. אלא רק אם הבעיה בגלל המיקום של הדירה, כמו מרתף, מקלט, חניון, או דירה עורפית וכל סיבה אחרת שבגללה רק בפינה שלכם אין קליטה, אם כן הישארו עימנו.

הפתרון האפשרי הוא להתקין מגבר קליטה (נקרא גם Repeater או Booster) בעצמכם, כאשר אתם ממקמים את האנטנה במקום בו יש קליטה טובה (בעבר, כשכל אחד ואחת מאיתנו שילמו מאות שקלים בחודש על שימוש בנייד, החברות בעצמם היו מתקינות את המגבר על חשבונם, היום יגידו לך לא טוב לך אתה יכול לעבור חברה).


הפחתת הקרינה

אז בואו נדבר קודם על השאלה המתבקשת, האם זה לא מגביר את הקרינה? אז ככה, הפוך ממה שחשבנו, שיפור הקליטה תורם להפחתת הקרינה. אצטט לכם את מה שנכתב באתר של המשרד להגנת הסביבה:

האם מגבר סלולארי שמתקינים במבנים בגלל חוסר קליטה של המכשירים מסוכן?

לא, מגברים סלולאריים מן הסוג שמותקנים בתוך מבנים, תפקידם להגביר את הקליטה של הרשת הסלולארית ולהקטין את הקרינה הנפלטת מהמכשיר הנייד (הטלפון הסלולארי). מגברים אלה משדרים בעוצמות נמוכות מ 100 מילי ואט ולכן פטורים מפיקוח המשרד להגנת הסביבה. מגברים כאלה אינם מצריכים רישוי ואינם מהווים סכנה לבריאות הציבור.

נחזור לעצם הענין, המחיר בארץ של מגבר קליטה הוא כ-2000 שקלים, בוא נראה איך אנחנו מסדרים אחד כזה לעצמנו בלי לפשוט את הרגל.


רכישת מגבר סלולרי

מי שהשימושים שלו זה שיחות וגלישה בסיסית (וואטסאפ, פייסבוק וכדומה), יוכל להסתפק במגבר שתומך ב 850, 900 ו2100 מגה הרץ (דור 3), הוא יותר זול והנה דוגמא לרכישה.

אם אתם צריכים גלישה מהירה, כיון שאתם צרכני וידאו כבדים או סתם כי בא לכם שהגלישה תעוף אז נצטרך מגבר שתומך גם בתדר 1800 (דור 4 ו+4), הוא יותר יקר אבל שווה כל שקל.

עכשיו נבחן איזה תדרים אתם צריכים, ולפי זה תבחרו את המגבר המתאים, תוכלו לראות בקלות ברשימה המלאה של התדרים לפי חברות.

אם אתם משתמשים בחברת פרטנר או באחד מהחברות שמשתמשות באנטנות שלה אז אתם זקוקים למגבר הזה (בעקרון חברת פרטנר משמשת גם בתדר 700 מגה הרץ לדור 4, אבל מאחר שזה רק בצורה מצומצמת וזמנית, לא  בטוח ששוה לכם להשקיע).

אם אתם משתמשים בחברת סלקום, פלאפון או באחד מהחברות שמשתמשות באנטנות שלהם, אז אתם זקוקים למגבר הבא.

ואם אתם צריכים מגבר שיכסה לכם את כל המשתמשים הסלולריים, אז פשוט לכו על המגבר הזה.


הדור החמישי

עם הפעלת הדור החמישי נוספו לנו תדרי שידור נוספים 700, 2600 ו-3500 מגה הרץ (כרגע עדיין לא כולם פעילים, תלוי בקצב הפריסה, וכן יש להשתמש במכשירים תומכים).

מכיון שבכל העולם פריסת הרשת עדיין לא הושלמה (במיוחד תדר 3500 שאינו בשימוש נפוץ כל כך), ולא לכל האנשים יש מכשירים תומכים, אין עדיין מגברים שתומכים בכל התדרים, המגבר היחיד שתומך במירב התדרים (למעט תדר 3500) הוא המגבר הבא שתומך בתדר 900 ולא 850), או המגבר הזה שתומך בתדר 850 ולא 900. 

אם תוותרו על תדר 700 (צריך לבחון בעתיד מה יהיה התדר העיקרי השימושי ל5G), תוכלו לרכוש מגבר במחיר שפוי יותר, תוכלו לראות אותו בקישור הבא.

קניתי התקנתי והחיים שלי השתנו מקצה לקצה (גם של סבתא שלי, שעכשיו מצליחה לחייג אלי..).

שימו לב שאתם רוכשים תקע שמתאים לרשת החשמל הישראלית!

דגש נוסף שמחיר המוצר חייב במע"מ (ועלויות נלוות של דואר ישראל), אך בדרך כלל המוכרים באלי אקספרס (בלי להכליל, אומרים, שלסינים קשה להגיד אמת) אינם רושמים את המחיר האמיתי כך שהמוצר לא יחוייב במס. לחילופין אפשר לבקש לחלק את הרכישה לשתיים, ריפטר בפני עצמו, והכבלים והאנטנות בפני עצמם, ולתמחר כל חבילה באופן יחסי.

בהצלחה!